I torsdags (d.21.2.08) skulle Focus’en til mekanikeren og have skiftet tandrem og så en serviceeftersyn ved 130.000, det var en veldyr omgang, men det var jeg forberedt på…
Jeg var dog ikke forberedt på at jeg, ca 2 timer efter at have afleveret bilen, blev ringet op og fik at vide at jeg skulle have skiftet mine bremser også, og prisen dermed steg med ca 1500 kroner…
Senere på dagen ringede mekanikeren igen og sagde at noget inde i julophænget var knækket da de tog venstre baghjul af og det så også skulle skiftes. Det var så endda en del de ikke havde på lager og jeg kunne først få bilen tilbage fredag middag. Så jeg måtte køre ned til dem på cykel for at få en Yaris som lånebil så jeg kunne komme til Randers og besøge Camilla og Lars lørdag aften…
Dagen efter, om fredagen, da jeg kom for at hente bilen som aftalt lidt efter 12, var de ved at køre bilen ind på liften igen da jeg kom, og det var så fordi de fandt ud af at noget styrehalløj ved forhjulene også skulle skiftes. Oven i det fortalte de at de formentlig havde fundet årsagen til den rysten jeg kan mærke ved acceleration og nedbremsning, som jeg længe har troet var pga. trækakslerne. Det viste sig nemlig at min gamle mekaniker, ved Beka Auto i Sønderborg, havde spændt mine fælge ind over et par skiver så fælgen er blevet trukket skævt ned over (på 2 af 4 bolte) og det er derfor bilen ryster. Og nu, efter de skiver er blevet fjernet, ryster den stadig lidt, fordi fælgene efterhånden har taget form efter skiverne og altså stadig er skæve. Godt abejde Beka, eller noget…
Så det er jo rigtig lækkert at få bilen ordnet igen og formentlig komme helt af med den rysten når jeg får sommerfælge på igen. Og nu har jeg også fået min håndbremse spændt så den ikke længere føles som om den ikke tager fat, og alt skulle være i tip top form igen, lige ud over kontoen selvfølgelig. Men i det mindste dejligt at bilen har det gpdt igen…