“This is Living”
Nu kommer den første tråd om et af spillene til PlayStation3 så. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte eller slutte så jeg tager et af de spil jeg de sidste par dage har læst mest om og er blevet ret tændt på at skulle have når det kommer, nemlig spillet Heavenly Sword…
Da jeg først hørte om spillet og så lidt bilelder lignede det egentlig bare noget RPG lignende hack’n’slash med en rødhåret chick i førertrøjen, men efter at have lavet lidt mere research er det ikke hvad jeg troede. Teorien om hack’n’slash holder stadig med i stedet for RPG er det action/adventure, hvilken jo næsten er en af de fedeste genrer på konsoller. Spillet skulle være bygget op lidt på samme måde som God of War, som helt klart er et af de fedeste spil der er kommet til PS2. Bare det faktum at kritikere sammenligner det med GoW er jo et kæmpe plus og det var også det der fik mig til at ville vide mere…
Det hele handler egentlig om at heltinden og hendes sværd er ramt af en slags forbandelse og skal på et sidste togt for at redde verden. En histori der er hørt mange gange før, men jo sådan set altid er succesfuld. Udstyret med en stort svært samt to mindre for enden af et par kæder (endnu mere GoW stemning) skal man så ud og dræbe alt på sin vej…
En af de mest sete scener udspiller sig i en gladiator lignende arena hvor der er uendelige mængder af fjender der skal hakkes ned. Den er selvfølgelig mest lavet for at vise hvordan kampsystemet virker og det ser rigtig nice ud. De flete serier af slag kan kombineres til lange, dødbringende komboer. En anden fed ting er at man kan bruge de fleste af tingene omkring en som ekstra våben man kan kaste efter fjenderne, selv slagne fjender kan bruges som kasteskyts. En fed feature ved kastesystemet er at man, så snart man har kastet, følger efter ens “projektil” og kan styre det en smule, så man kan få lavet det klassiske kast der rammer 3-4 fjender i hovedet efter hinanden, PERFEKT. Til sidst har de mod de mange boss’er kopieret lidt mere fra GoW og lavet nogle fede, lange komboer hvor man skal være hurtig på tasterne for at gøre det af med den sidste fjende. We like…
Der er under produktionen af spillet også blevet brugt rigtig meget tid på at lave motion capture på ALT. Der er selv lavet motion capture på hvordan hele ansigtet bevæger sig når karaktererne i spillet snakker, så alting ser så virkeligt ud som muligt. Det er klart et spil jeg glæder mig til at bruge alt for mange timer på at hakke mig igennem…
“It is where the old rules don’t apply”