Twitter på bloggen

Tjah…

Nu har jeg efterhånden meget længe været på det dersens moderne Twitter noget, men har aldrig rigtig brugt det. Sad dog lige og legede lidt med det i dag, og fandt en widget jeg kunne smide herind i menuen til højre. kan jo være man kunne komme til at bruge det lidt en gang i mellem, og så er det jo handy hvis det hele er på samme sted…

Mon man også kan få bloggen ind på Twitter?

Eksperimentiel Systemudvikling eksamen

12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12

God of War III

Så blev det endelig onsdag, og God of War III kom i handlen. Det lå selvfølgelig klar til mig henne i GameStop, hvor jeg havde forudbestilt det. Ikke nok med at spillet var klar til mig, så bestemte jeg mig også for at give en 50’er ekstra for at få det som Collector’s Edition, hvor der var lidt ekstra spilmuligheder og nogle ekstra skins med….

Spillet tager tager fat hvor toeren slutter (som jeg kom igennem kl 1:00 natten mellem tirsdag og onsdag); På vej op ad Mount Olympus på ryggen af titanen Gaia for at nedlægge Zeus. Efter meget kort tids spil bliver det dog klart for én at det ikke blot er Zeus man er efter, men det er alle guderne på Olympen kampen skal tages op med…

Spillet virker som en perfekt opfølgning på de første kapitler, og første par timer jeg har spillet for mig kun til at håbe spillet fortsætter mange timer endnu og afsluttes med annonceringen af en firer…

God of War

I forbindelse med udgivelsen af God of War III d. 17.3.10., er jeg nu gået i gang med forberedelserne De to originale PS2 titler, God of War I og God of War II, er nemlig blevet udgivet i en ny HD udgave til PS3 kaldet God of War Collection, og den har jeg selvfølgelig fået fat i (og tak til de glade givere :-
D ), til trods for at det endnu kun er udkommet i USA…

Skiven indeholder altså de to første spil i trilogien, to spil som var med til at definere hvad PS2’en var og toeren står stadig som et de absolut flotteste spil på PS2. Til trods for at etteren efterhånden er 5 år gammel, toeren 3 år gammel og jeg har gennemført dem begge utallige gange, var der ingen tvivl om at de skulle spilles igen, da Collection blev annonceret. Og så var det jo en god måde lige at få opfrisket historien inden treeren komme…

Og nu er jeg så kommet godt i gang med at tæske mig igennem de nærmest uendelige mængder af underverdenens afskum og jeg har dræbt krigsguden Ares og overtaget hans plads på tronen i Olympen som den nye God of War. Dermed er det fantastiske eventyr, som etteren er, gennemført og det første kapitel i historien om Kratos skrevet, endnu engang. Ud over at gennemføre spillet har jeg også klaret mig igennem det der kaldes “Challenge of the Gods”, hvilket var næsten absurd svært, men det gjorde jo kun forløsningen større da jeg endelig kom igennem den sidste ti’ende challenge…

Umiddelbart efter “Challenge of the Gods” var klaret, fortsatte jeg min vej frem imod treeren og genoptog Kratos’ historie hvor den var stoppet, på krigsgudens trone. Jeg har ikke spillet så længe endnu, men er dog kommet til at hele meningen med spillet er blevet afsløret; Nu skal selveste Zeus udfordres, med hjælp fra de til fangetagne Titaner. De næste par dage skal så gå med at komme igennem toeren inden onsdag morgen, hvor det sidste kapitel skal skrives i denne fantastiske historie. Og meget mere om det i løbet af de næste par dage…

Smukke Krystaller!

Så kiggede man lige ned i kassen til Tines Cranium spil for at tjekke status’en på det ler der følger med. Forberedt på at ler’et skulle være hårdt som sten, blev jeg dog alligevel en smule overrasket over at finde denne flotte klump:

Der havde altså dannet sig et flot lag af at noget der mest af alt lignede iskrystaller på ler’et. Det var meget hårde og uforklarelige (hmm). Men hvis nogen ved hvad det er der er sket, så kontakt mig endlige, for det er jo et af de største mysterier jeg endnu har oplevet. Det skal i øvrigt lige siges at ler’et havde ligget i en lukket plastik beholder, som igen lå i spil-kassen, som igen igen lå i skabet, som igen igen igen stod inde i vores stue. Så hvad Søren er det der er sket?

Speeddating

Sådan en sen torsdag aften er slet ikke dårlig til lige at genopdage romantikken i et forhold og tage på en lynhurtig date. Så det gjorde Tine og jeg da lige :-)

Vi hoppede i Focus’en og drog ud i verdenen på eventyr…

Mere bestemt kørte vi 2 km ud af Marienlystvej for at komme ud til 7-Eleven, hvor jeg købte 2 liter FaxeKondi og så smuttede vi på McDrive for at købe en McFlurry vi kunne dele…

Det var en rigtig romantisk tur, og helt sikkert noget vi vil gøre igen en anden gang hvis muligheden byder sig :-)

3D Modellering eksamens projekt

Da karakteren nu endelig er kommet frem (12, np) synes jeg det var et oplagt tidspunkt at få projektet op på bloggen også…

Jeg havde i sidste semester et fag der hed 3D Modellering i Design og Formidling, som gik ud på at vi skulle lære at arbejde i 3D Studio MAX og lave et projekt heri. Mere konkret lød opgaven på at vi skulle re-designe området ved Bispetorvet midt i Århus by. Området er i dag en stor parkeringsplads, som kommunen gerne så ændret til noget mere spændende, hvilket der blev udskrevet en offentlig konkurrence om for et par år siden. Og det var så denne konkurrence vi skulle tage op igen og komme med et bud på en løsning til, dog uden den begrænsning at det skulle være realistisk…

Jeg arbejdede sammen med Nils i kurset, og vi kom på et koncept hvor der skulle bygges en park på toppen af nogle søjler ned på Bispetorvet. Ideen kom egentlig af at vi gerne ville have noget park-lignende på torvet, men gerne ville have et designudtryk der var meget organsik, lidt futuristisk og samtidig at det ikke bare skulle være en park, som alle de andre lavede. Resultatet af vores designprocesser blev konceptet “SkyPark” som vidst bedst beskrives med billederne og videoen herunder:

Filmen kan ses på YouTube HD

Eller hentes på min hjemmeside i HD (bør afspilles i noget andet end Windows Media Player)

3D Modellering eksamen

12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12 12

Social Computing udstilling

Så er vi efterhånden endnu engang ved at nærme os afslutningnen på et kvartal på Uni, og dermed afslutningen på tre fag. Et af de fag hedder Social Computing, og går, som navnet hentyder, ud på at lave give nogle brugere en social oplevelse ved hjælp af computere…

Den konkrete opgave lød på at vi skulle lave en Social Computing installation på et af Århus’ biblioteker (juhuu :-/ ). Det har vi nu gjort og er i disse dage ved at teste vores installation på Hasle Bibliotek…

Vores koncept består af et multiplayer spil, som meget simpelt er kameratracking af spillerne foran en projiceret skærm, hvorpå de skal arbejde sammen om at jonglere med en bold (demo kommer online senere). Det er som sådan meget simpelt, men da det er de sociale dele af konceptet vi fokuserer på fungerer det udemærket…

Som sagt kører installationen i disse dage på biblioteket i Hasle, og jeg har et par billeder af vores setup/installation og spillet i brug:

Projektet er en del af vores eksamen i faget, og vi tester viedere ugen ud, for at få så meget som muligt ud af at være “on location”…